1x

fanta / DIGITAL / SOCIAL MEDIA

Wkręć się do zabawy
razem z Fantą

W 2016 roku Fanta postanowiła odświeżyć swój flagowy produkt i dostosować
go do obecnych trendów rynkowych. Zmieniło się wszystko – formuła, logo i butelka.
Naszym zadaniem było zakomunikowanie tych zmian nastolatkom – głównym
konsumentom Fanty – i pokazanie, że nowa Fanta potrafi świetnie wkręcić do zabawy,
a przede wszystkim, że smakuje naprawdę fantastycznie.

fanta / DIGITAL / SOCIAL MEDIA

Wyzwanie
#wkrecsiedozabawy

Zmiany w klasycznych produktach zawsze stanowią wyzwanie i muszą być
przekazywane konsumentom bardzo ostrożnie. My te zmiany mieliśmy
zakomunikować nastolatkom i zrobić to tak, żeby chcieli nas wysłuchać.
Musieliśmy użyć odpowiednich treści, dopasować media, a przede wszystkim
nauczyć się mówić ich językiem i zachęcić ich do mówienia o marce w sieci.

fanta / DIGITAL / SOCIAL MEDIA

Weszliśmy
na Snapchata!

Myśląc o Fancie od razu pomyśleliśmy o Snapchacie. Odpalenie komunikacji
na najbardziej młodzieżowym medium wydało się nam po prostu naturalne.
Tworząc treści używaliśmy filtrów, lensów i naprawdę mnóstwa emotek.
Wykorzystując wszystkie dostępne funkcjonalności aplikacji,
wkręcaliśmy nastolatków do zabawy – zachęcaliśmy do rysowania
i robienia śmiesznych fotek z produktem.

fanta / DIGITAL / SOCIAL MEDIA

Instagram oddaliśmy
nastolatkom

Postanowiliśmy publikować tylko treści tworzone przez naszych fanów.
Niewymuszone i naturalne zdjęcia idealnie podkreślały to, że Fanta
jest blisko nastolatków i towarzyszy im w ważnych dla nich momentach.
Zapraszając fanów do tworzenia treści o marce w pełni otwarliśmy
się na ich świat i zaangażowaliśmy w dialog, co zostało przez nich mocno docenione.

fanta / DIGITAL / SOCIAL MEDIA

Wyniki
i nagrody

W dwa miesiące udało nam się zebrać ponad 34 tys. zaangażowanych followersów
na Snapchacie, którzy są z nami do dzisiaj i cały czas mocno angażują się
we wszystkie publikowane dla nich treści. W trakcie trwania całej kampanii profil
na Instagramie urósł o ponad 40 tys. nowych followersów i cały czas dynamicznie się rozwija!

Możemy z dumą powiedzieć, że za kampanię Fanta #wkrecsiedozabawy
otrzymaliśmy brązowe Effie w kategorii Napoje bezalkoholowe!

Odwiedź profile
Fanty: