1x

grupa na Facebooku / social media

Zadanie: dotrzeć do specyficznej
grupy docelowej

TENA, wiodąca marka w kategorii produktów chłonnych przeznaczonych dla osób z nietrzymaniem moczu,
zauważyła, że liczba osób wymagających opieki – starszych i przewlekle chorych cały czas rośnie.
Misją marki jest nie tylko wychodzenie naprzeciw ich potrzebom, ale także wspieranie tych, którzy codziennie
o nich dbają - Opiekunów. Naszym wyzwaniem było przełamanie tabu, że z codziennymi wyzwaniami
muszą radzić sobie sami.

grupa na Facebooku / social media

Jak marka może pomóc
ludziom w potrzebie?

Ciężar fizyczny i emocjonalny opieki nad osobami w potrzebie najczęściej spada na bliskich, którzy muszą radzić sobie z tą sytuacją sami. Oprócz zapewniania opieki, zmagają się z problemami (np. w pracy) wynikającymi z dramatycznej zmiany sytuacji. Mają ograniczone zasoby, cierpią na brak czasu. Czują się w tej sytuacji bardzo samotni. Nie są ekspertami - muszą nauczyć się jak dobrze dbać o kogoś, ale także o siebie. Marka TENA postawiła na zupełnie nowe podejście, w którym nie chodzi tylko o promowanie produktów dla osób potrzebujących opieki, czy dawanie złotych rad. Postawiła na realne, ciągłe i kompleksowe wsparcie dla Opiekunów w formie bezpiecznej społeczności, otwartej na dyskusje o wszystkim, co wiąże się z opieką nad bliskimi w potrzebie. Takie podejście, dalekie od kolorowych obrazków z reklam, a bliskie codziennym wyzwaniom, pozwoliło skupić zainteresowanie grupy celowej – Opiekunów.

sprawdź case wideo

grupa na Facebooku / social media

Stwórz bezpieczną
przestrzeń do rozmowy

Osią projektu Opiekunowie Opiekunom jest zamknięta grupa na Facebooku. To pierwsza tego typu platforma,
która połączyła ekspertów i profesjonalistów z osobami zajmującymi się bliskimi wymagającymi stałej opieki
i troski. Do grupy może dołączyć każdy, kto chciałby dzielić się doświadczeniami, wspierać się i wymieniać wiedzą.
TENA wspiera grupę wykorzystując swoje doświadczenie. Przygotowuje i udostępnia tematyczne live’y
we współpracy z licznymi ekspertami z różnych dziedzin. W entuzjastycznych reakcjach uczestników
oraz statystykach widzimy, że udało się stworzyć wartościowe miejsce.

grupa na Facebooku / social media

Efekty kampanii

Grupa do marca 2022 r. zgromadziła blisko 5000 osób, a 98% z nich jest stale aktywnych! Praktycznie każdy
włącza się do komentowania, wyświetlania i tworzenia treści. Posty marki stanowią tylko około 20%
wszystkich –  to uczestnicy mają tu przestrzeń dla siebie. Z przeprowadzonych badań wiemy, że 80% osób
znalazło tam realne wsparcie.