2x 2x

FAS / Tv / digital / ooh

Kampania społeczna
Dzieci nie chcą FAS

Uświadomiliśmy Polakom, czym jest FAS. Podczas naszej kampanii „Dzieci nie chcą FAS”
w sklepach „Piotr i Paweł” każdą butelkę alkoholu zawijano na oczach klienta w papier
z rysunkami przedstawiającymi symptomy FAS. Rysunki wykonały dzieci.
Wywoływało to zdziwienie i skłaniało do zainteresowania się tematem naszej kampanii,
która miała kontynuację w telewizji i social mediach.

sprawdź case wideo

FAS / Tv / digital / ooh

Wyzwanie
#dzieciniechcaFAS

Naszym zadaniem było przygotowanie dla Fundacji EY
kampanii, która uświadomi Polkom i Polakom, czym jest FAS.
Ta obco brzmiąca nazwa to Alkoholowy Zespół Płodowy
dotykający dzieci, których matki piły alkohol podczas ciąży.
Nasze działania miały też przyczynić się do zakończenia dyskusji,
czy istnieje bezpieczna dawka alkoholu do spożycia w ciąży.

Otóż nie ma takiej dawki.

FAS / Tv / digital / ooh

Wpadliśmy
na #pomysł!

Wykorzystaliśmy papier do zawijania alkoholu, by pokazać zderzenie dwóch
wykluczających się światów: alkoholu i dziecięcych rysunków. Na papierze
umieściliśmy rysunki, które powstały w ramach warsztatów z dziećmi.
Rysunki przedstawiały strach, lęk, agresję, czy zagubienie - symptomy,
z którymi na co dzień zmagają się dzieci z FAS.

Do papieru dodaliśmy messanger code, który umożliwiał rozmowę
z pracownikiem fundacji i dowiedzenie się więcej nt. FASu.

FAS / Tv / digital / ooh

Znaleźliśmy
rozwiązanie

Papier rozdystrybuowaliśmy w sieci Piotr i Paweł. Wykorzystaliśmy moment,
w którym butelka alkoholu zawijana jest na oczach klienta w nasz papier.
Zestawienie alkoholu i dziecięcych rysunków wywoływało dysonans poznawczy
i skłaniało do zainteresowania się tematem.

W Internecie promowaliśmy film z akcji w sklepach, a nasza kampania
żyła pod znakiem hashtagu-manifestu #dzieciniechcąfas.
Wywołaliśmy ogólnopolską dyskusję, pojawiając się w największych
stacjach telewizyjnych oraz prasie.

FAS / Tv / digital / ooh

Wyniki
kampanii

Dzięki wykorzystaniu siły kontrastu w touchpoincie,
zainteresowały się ogólnopolskie media. Temat FAS pojawił się
w największych stacjach telewizyjnych, prasie i radiu.
Film z akcji w sklepach wzbudził wiele dyskusji w social mediach.
Mimo niskiego budżetu, kampanię Dzieci nie chcą FAS
widziała co trzecia kobieta z grupy docelowej (33%).

FAS / Tv / digital / ooh

Nagrody
i wyróżnienia

Za kampanię otrzymaliśmy dwa brązowe KTR-y,
2 wyróżnienia w konkursie Kampanie Społeczne
i nominację w Innovation Ad.